måndag 1 oktober 2012

Flytta

Håller just nu på med att göra lite lunch och dagen till ära blir det korvsoppa, känns bra som lunch till en höstdag som denna. Johan har varit och jagat rådjur med Mirre för det är ju första dagen på hundjakt idag.

Och just idag är det ju ett år sedan som flyttlasset bar av från våran etta på fasanvägen ut till ett stort hus på landet. Och jag talar nog inte för mig själv när jag säger att jag inte saknar lägenheten ett dugg. Är så skönt och kunna göra precis vad man vill utan att man har någon som klagar eller glor in i fönstren. Som igår kunde jag städa hela huset endast iklädd en skjorta och trosor med håret i en snygg knut och musiken skrålandes i högtalarna.Och ingen som bryr sig:)  Det kanske jag kunde jag ha gjort i lägenheten också men med neddragna persienner och knappt någon musik.

Året har gått fort i alla fall, känns som att sommaren bara flög förbi.
Längtar som tusan till julen nu när det börjar bli mörkare. Att få sätta upp alla adventsljusstakar och allt pynt, myys!:) Och äta en massa gott:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar